geloofsvoer.nl – voer voor gelovigen. Elke twee weken een blog of podcast van Dick en/of Renco. Lees en luister mee.  

#1 Heilig en profaan

Over het onderscheid tussen heilig en profaan

In deze eerste episode van de podcast praten Dick en Renco over het onderscheid tussen heilig en profaan n.a.v. het kruisigem fragment in het Sinterklaasjournaal.
| Renco Schoemaker

Vandaag de allereerste episode van de geloofsvoer gesprek hier online! Na wat technische voorbereidingen, aanschaf van twee microfoons en diverse proefopnames vonden we dit publiceerbaar. Onze eerst stap in het land der podcasts. We hopen met regelmaat een podcast te publiceren met een lengte van maximaal 30 minuten. Het zijn letterlijk gesprekken tussen mij en Dick over onderwerpen waar we ook over (blijven) bloggen. Reactie op de podcast? Plaats ‘em hieronder!

“Als iemand een cartoon maakt van Jezus, dan denken wij niet: dat is echt Jezus. Wij denken: dat is iemand die een tekening maakt over Jezus.”

#1 Heilig en profaan

Volg ons op Soundcloud

Show notes

In deze eerste episode van de geloofsvoer gesprek podcast praten Dick en Renco over het onderscheid tussen heilig en profaan n.a.v. het ‘kruisigem’ fragment in het Sinterklaasjournaal. Ook gaan ze kort in op een recent interview met Typhoon waarin hij stelt dat zoeken toch vooral op instemming kan rekenen, maar het vinden een stuk minder.

Abonneren

Je kan onze podcast ‘geloofsvoer gesprek’ hier beluisteren op onze blog, rechtstreeks via Soundcloud (app) of in je favoriete podcast app. Wat jij wil.

Meer van Renco Schoemaker

Renco Schoemaker
Laatste berichten van Renco Schoemaker (alles zien)

Blogs lezen

De podcast startten we in 2020, maar blogs zijn er al tweewekelijks vanaf 2014.

Veelgelezen blogs

  • You Want It Darker

    Dick vraagt vandaag aandacht voor het nummer ‘You want it Darker’ van Leonard Cohen: cynische berusting van een moegestreden ziel.
  • Deuterocanonieke boeken

    Vast wel eens van gehoord: de deuterocanonieke boeken. Maar heb je ze wel eens lezen? Ze staan vandaag centraal in deze blog.
  • Loven eren prijzen, wat is dat

    Het zijn veelgebruikte woorden: loven, eren en prijzen. Maar wat betekent dat nu wanneer we zeggen dat we God loven, God eren en God prijzen? Een verkenning
  • Ongelijke span anders bekeken

    De tekst over het ongelijke span uit 2 Korinthe. 6:14-18 is niet onomstreden. Vandaag een verkenning van de (veelzijdige?) betekenis.
  • If It Be Your Will

    Dick ontdekte (wederom) dat het bijzonder is wanneer een ander voor je bidt. Leonard Cohen schreef er lang geleden een mooi lied over. Lees en luister zelf.
  • Barmhartig- & rechtvaardigheid

    De woorden barmhartigheid en rechtvaardigheid heeft iedereen wel eens gehoord. Een nadere verkenning van beide begrippen.
  • De progressieve christenen

    Wat is nu een progressieve christen en moeten we deze ‘beweging’ zien als een bedreiging voor ons geloof?
  • Grof in de mond

    Hoe kunnen we ons als christenen opstellen als het gaat om grof taalgebruik? Maakt het allemaal niet zoveel uit of dienen we juist terughoudend in te zijn?
  • Geduld

    Vandaag deelt Dick een gedicht hier op geloofsvoer. Over geduld, rijpen, de kamers van het hart en de antwoorden leven. Hoe geduldig ben jij?

copyright © geloofsvoer.nl - 2013-2020